poniedziałek, 18 lipca 2016

HISTORIA NAJSŁYNNIEJSZEGO KROKODYLA ŚWIATA

Follow my blog with Bloglovin


Lacoste to znana na całym świecie francuska marka odzieżowa. Założył ją tenisista Rene Lacoste. Jej znakiem rozpoznawczym jest znany wszystkim mały, zielony krokodyl. Jak powstał? Dlaczego akurat krokodyl jest ikoną Lacoste a nie inne zwierzę?





        Wszystko zaczęło się, gdy Rene był jeszcze młody. Jego ojciec, bogaty francuski producent samochodów, chciał, by jego syn uprawiał sport elitarny. Mały Rene miał do wyboru tenis, polo lub krykiet. Oczywiście wiadomo, że bez wahania wybrał tenis. Sport tak bardzo przypadł mu do gustu, że postanowił zostać zawodowym tenisistą. Jemu tacie nie spodobał się ten pomysł, ponieważ chciał by jego syn przejął po nim firmę. Jednak,gdy Rene zaczął zdobywać pierwsze nagrody i został powołany do reprezentacji Francji, jego tata zmienił zdanie i pozwolił mu dalej prowadzić swoją karierę sportową. Młody Lacoste wygrał 7 turniejów wielkoszelmowych, a w latach 1926-1927 został pierwszą rakietą świata. Walczył z najbardziej znanymi tenisistami świata. W 1926 roku podczas Mistrzostw Świata w tenisie na US Open Rene pojawił się na korcie w białej koszulce polo z krótkim rękawem, wykonaną z francuskiej bawełny – jersey petit pique. Wywołało to duże zaskoczenie zarówno ze strony kibiców jak i zawodników, bowiem wtedy moda na korcie wyglądała zupełnie inaczej. W tenisie obowiązywały długie spodnie oraz koszula z długim rękawem. Lacoste złamał tą zasadę i wyszło to na jego korzyść. Styl przez niego zaprezentowany zyskał ogormne uznanie i na dobre zmienił modę tenisistów. W 1927 roku amerykańska prasa nazwała Rene Lacoste „the Alligator”. Prawdopodobnie powodem była noszona przez niego teczka ze skóry aligatora, którą wygrał w zakładzie z Pierr'em Gillou. Przezwisko bardzo spodobało się publiczności, ponieważ idealnie opisywało zawziętość Lacoste'a na korcie tenisowym. Rene poprosił swojego dobrego przyjaciela Roberta George'a, aby narysował aligatora. I tak aligator zamienił się w małego krokodyla. Lacoste wyhaftował go sobie na wszystkim koszulkach, w których grał. Po zakończeniu kariery w 1933 Rene wraz z Andre Gillier'em założył firmę. Początkowo nosiła ona nazwę: „La Socjete Chemie Lacoste”, jednak w latach 80-tych została skrócona do samego „Lacoste”. Celem tego zabiegu było ułatwienie zapisu i zapamiętanie nazwy. Znakiem towarowym marki stał się mały, zielony krokodyl. Należy nadmienić, że Lacoste była pierwszą marką, która umieściła swoje logo na produktach. Do dzisiaj logo Lacoste jest synonimem jakości, komfortu i stylu nie tylko ubioru, ale także stylu bycia – wytrwałej walki w sporcie przy zachowaniu zasady fair play. Światowa popularność marki rozpoczęła się w latach 80-tych XX wieku. Po śmierci Rene, firmę przejął jego syn Bernard i to właśnie on poszerzył portfolio marki o obuwie, okulary, perfumy, zegarki oraz galanterię skórzaną. Pragnę dodać, że marka Lacoste bierze udział w międzynarodowym programie „Save Your Logo”. Uczestniczące w nim firmy wspierają działania na rzecz ochrony zwierząt, które znajdują się w ich logo.  

/M




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz