Lacoste to znana na całym świecie francuska marka odzieżowa. Założył ją tenisista Rene Lacoste. Jej znakiem rozpoznawczym jest znany wszystkim mały, zielony krokodyl. Jak powstał? Dlaczego akurat krokodyl jest ikoną Lacoste a nie inne zwierzę?
Wszystko zaczęło się, gdy Rene był
jeszcze młody. Jego ojciec, bogaty francuski producent samochodów,
chciał, by jego syn uprawiał sport elitarny. Mały Rene miał do
wyboru tenis, polo lub krykiet. Oczywiście wiadomo, że bez wahania
wybrał tenis. Sport tak bardzo przypadł mu do gustu, że postanowił
zostać zawodowym tenisistą. Jemu tacie nie spodobał się ten
pomysł, ponieważ chciał by jego syn przejął po nim firmę.
Jednak,gdy Rene zaczął zdobywać pierwsze nagrody i został
powołany do reprezentacji Francji, jego tata zmienił zdanie i
pozwolił mu dalej prowadzić swoją karierę sportową. Młody
Lacoste wygrał 7 turniejów wielkoszelmowych, a w latach 1926-1927
został pierwszą rakietą świata. Walczył z najbardziej znanymi
tenisistami świata. W 1926 roku podczas Mistrzostw Świata w tenisie
na US Open Rene pojawił się na korcie w białej koszulce polo z
krótkim rękawem, wykonaną z francuskiej bawełny – jersey petit
pique. Wywołało to duże zaskoczenie zarówno ze strony kibiców
jak i zawodników, bowiem wtedy moda na korcie wyglądała zupełnie
inaczej. W tenisie obowiązywały długie spodnie oraz koszula z
długim rękawem. Lacoste złamał tą zasadę i wyszło to na jego
korzyść. Styl przez niego zaprezentowany zyskał ogormne uznanie i
na dobre zmienił modę tenisistów. W 1927 roku amerykańska prasa
nazwała Rene Lacoste „the Alligator”. Prawdopodobnie powodem
była noszona przez niego teczka ze skóry aligatora, którą wygrał
w zakładzie z Pierr'em Gillou. Przezwisko bardzo spodobało się
publiczności, ponieważ idealnie opisywało zawziętość Lacoste'a
na korcie tenisowym. Rene poprosił swojego dobrego przyjaciela
Roberta George'a, aby narysował aligatora. I tak aligator zamienił
się w małego krokodyla. Lacoste wyhaftował go sobie na wszystkim
koszulkach, w których grał. Po zakończeniu kariery w 1933 Rene
wraz z Andre Gillier'em założył firmę. Początkowo nosiła ona
nazwę: „La Socjete Chemie Lacoste”, jednak w latach 80-tych
została skrócona do samego „Lacoste”. Celem tego zabiegu było
ułatwienie zapisu i zapamiętanie nazwy. Znakiem towarowym marki
stał się mały, zielony krokodyl. Należy nadmienić, że Lacoste
była pierwszą marką, która umieściła swoje logo na produktach.
Do dzisiaj logo Lacoste jest synonimem jakości, komfortu i stylu nie
tylko ubioru, ale także stylu bycia – wytrwałej walki w sporcie
przy zachowaniu zasady fair play. Światowa popularność marki
rozpoczęła się w latach 80-tych XX wieku. Po śmierci Rene, firmę
przejął jego syn Bernard i to właśnie on poszerzył portfolio
marki o obuwie, okulary, perfumy, zegarki oraz galanterię skórzaną.
Pragnę dodać, że marka Lacoste bierze udział w międzynarodowym
programie „Save Your Logo”. Uczestniczące w nim firmy wspierają
działania na rzecz ochrony zwierząt, które znajdują się w ich
logo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz